Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2022/2023
można składać od 1 do 15 września 2022 roku.
Stypendium szkolne jest przyznawane na:
a) wniosek rodziców lub pełnoletniego ucznia po zasięgnięciu opinii odpowiednio dyrektora szkoły, kolegium nauczycielskiego, nauczycielskiego kolegium pracowników służb społecznych lub ośrodka, o którym mowa w art. 90 b ust. 3 pkt 2 ustawy o systemie oświaty,
b) wniosek odpowiednio dyrektora szkoły kolegium nauczycielskiego, nauczycielskiego kolegium pracowników służb społecznych lub ośrodka, o którym mowa w art. 90 b ust. 3 pkt 2 ustawy o systemie oświaty.
Podstawową przesłanką otrzymania przez ucznia stypendium szkolnego jest trudna sytuacja materialna, w jakiej uczeń się znajduje, wynikająca z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie tej występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca o ubieganie się o pomoc materialną o charakterze socjalnym, nie może przekroczyć 600,00 zł netto. Przyjmuje się, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód miesięczny w wysokości 345 złotych netto.
Stypendium szkolne przyznawane jest w formie refundacji poniesionych wydatków na cele edukacyjne, w związku z tym istnieje konieczność zbierania faktur/rachunków (wystawionych na wnioskodawcę).
Paragony nie będą brane pod uwagę.
Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy w Naruszewie pok. nr 10 lub 11.
Szczegółowe informacje w sprawie stypendium szkolnego można uzyskać w siedzibie Urzędu:
pokój nr 10 lub 11 lub pod nr telefonu 23 663-10-51 wew. 39 lub 41.
Druki wniosków dostępne są do pobrania (poniżej) oraz w Urzędzie Gminy w Naruszewie.