Centrum Projektów Polska Cyfrowa
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Deklaracja dostępności serwisu Urzędu Gminy w Naruszewie
Wstęp Deklaracji
Urząd Gminy w Naruszewie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej naruszewo.pl
Data publikacji strony internetowej naruszewo.pl: 2009 rok
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej naruszewo.pl: 2021-01-29
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Strona internetowa posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-15
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Funkcję Koordynatora ds. dostępności w Urzędzie Gminy w Naruszewie pełni Pan Mariusz Piątkowski, adres poczty elektronicznej: m.piatkowski@naruszewo.pl, telefon: 23663-10-51 wew. 25.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z informatykiem adres poczty elektronicznej: gmina@naruszewo.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 23663-10-51. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Inne informacje i oświadczenia
Dokładamy wszelkich starań, aby nasz serwis był zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Aplikacje mobilne
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Siedziby Urzędu Gminy w Naruszewie
Urząd Gminy w Naruszewie, Naruszewo 19a, 09-152 Naruszewo
Do budynku prowadzą 2 (dwa) ogólnodostępne wejścia: wejście główne z frontu oraz wejście tylne z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Sekretariat znajduje się na parterze budynku, pokój nr 3.
W budynku Urzędu Gminy znajdują się jednostki: Gminna Biblioteka Publiczna (parter), Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej (parter) oraz Zespół Obsługi Placówek Oświatowych (I piętro).
Przed budynkiem znajduje się parking, w tym dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwego referatu (pokoju) w urzędzie, istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze (pomiędzy wejściem głównym a tylnym, tuż przy wejściu do sekretariatu), nie jest dostowana do osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek Urzędu Gminy wyposażony jest w urządzenie do obsługi osób słabosłyszących (pętla indukcyjna - w sekretariacie).
Obsługa osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się – posługujących się polskim językiem migowym (PJM) lub systemem językowo – migowym (SJM) – po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
Możliwość wejścia z psem asystującym w uprzęży oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
Droga ewakuacyjna jedna dla wszystkich pracowników i petentów.